Behandlingsforløb

Kontakt os på 86 19 80 19

Untitled-1Forundersøgelsen

Hvad er formålet?
Formålet med forundersøgelsen er dels i samarbejde med dig at finde den mest optimale behandling. Dels for at indhente oplysninger om dit helbred og allergier som kan have betydning for behandlingen. Du vil blive grundigt informeret, få taget kliniske fotos (lovpligtigt) og få oplyst pris. Efter forundersøgelsen skal du ifølge Sundhedsstyrelsens retningslinjer have to dages betænkningstid. Tid til behandling kan bookes allerede ved forundersøgelsen. Der er mulighed for at tage en bisidder (f.eks. et familiemedlem, ven/veninde) med til samtalen og på behandlingsdagen.

Er der forholdsregler inden behandling?
Forud for behandlingen anbefaler vi at du holder pause med fiskeolie og naturpræparater i minimum en uge, da disse kan nedsætte blodets størkningsevne.

Behandlingen

Er det smertefuldt og hvor lang tid tager det?
Selve behandlingen foregår liggende, under behagelige forhold og varer 15 til 30 minutter. Lægen udvælger injektionsstederne, desinficerer dem og injicerer lægemidlet. Du vil kunne mærke et lille prik og lettere ubehag ved injektionen.

Er der forholdsregler jeg skal tage efter behandling?
Vi anbefaler at du undgår fysiske anstrengelser og alkohol det første døgn, og undgår direkte sol eller kulde mod det behandlede område i nogle uger. Du kan gå på arbejde samme dag. Ved smerter efter injektionen kan man tage hovedpinepiller.

botox_bellevue-1582101Botox

Hvem kan ikke blive behandlet med botox?
Du kan ikke behandles med botox, hvis du:

- Har betændelse i behandlingsområdet
– Hvis du er gravid, eller ammer
– Har haft problemer tidligere ved injektion med botulinumtoksin
– Lider af muskelsygdomme (Eaton-Lambert Syndrom eller Myastenia Gravis)
– Sygdomme i nervestystemet eller bindevævet
– Får særlige antibiotika eller blodfortyndende medicin

Er det farligt og er der bivirkninger?
Botulinum toxin er harmløst i de små mængder der benyttes ved kosmetiske behandlinger. Det nedbrydes og udskilles helt fra kroppen. Bivirkninger er sjældne og er forbigående. Det kan være hovedpine, tørre øjne, allergisk reaktion, mundtørhed, rødme, stram hud, lokal muskelsvaghed, smerte i ansigtet, følelsesløshed og kvalme.

Selve injektionen kan give rødme, blå mærker, hævelse, sviende eller stikkende fornemmelse.

I meget sjældne tilfælde er der set bivirkninger i form af muskelsvaghed, hængende øvre øjenlåg, synkebesvær eller lungebetændelse på grund af utilsigtet mad eller væske i luftvejene. Kontakt omgående læge hvis du oplever talebesvær, synkebesvær, vejrtrækningsbesvær, muskelsvaghed eller allergisk reaktion (hævelse i ansigt eller luftvejene).

Kan det kombineres med andre behandlinger?
Botox kan med fordel kombineres med filler behandlinger.

Filler

Hvem kan ikke behandles med filler
Du kan ikke behandles med filler, hvis du:

- Har betændelse i behandlingsområdet
– Er gravid, eller ammer
– Har haft kraftig reaktion ved injektion med fillere eller allergi
– Tidigere har fået behandling i de samme områder med permanent filler (f.eks. silikone eller aquamid)
– Har en alvorlig sygdom, bindevævssygdom eller er i kemoterapi
– Er i behandling med blodfortyndende medicin

Er der bivirkninger ved behandlingen?
Selve injektionen kan give rødme, blå mærker, hævelse, sviende eller stikkende smerte. Ubehaget forsvinder i løbet af nogen dage til en uges tid. I sjældne tilfælde kan der komme pigmentforandringer som forsvinder igen, højst efter et halvt år. Bivirkninger i form af infektion, sårdannelse eller ardannelse i de behandlede områder er også sjældne.